En jobbig natt

Klockan är nu 07.00 på en söndagsmorgon och jag orkar verkligen inte sova mer. Det har varit en skitjobbig natt rent ut sagt! Jag brukar ibland drabbas utav något som heter "Lucida drömmar" och "Sömnparalys". Denna natt råkade jag ut för båda två samt en massa jobbiga stressande drömmar som helt sugit musten ur mig. Man ska vakna utvilad och inte vara helt slut! Tycker synd om mig själv just nu, men det går över.

Lucida drömmar (klardrömmar): Innebär att man i drömmen är medveten om att man drömmer. Ibland kan jag styra drömmen en aning, ibland inte. Jag kan nästan omöjligt väcka mig själv. Nyp armen för att vakna är en myt.

Sömnparalys: När man sover och sen vaknar och är medveten, men kroppens viljestyrda muskler "sover" fortfarande. Jag kan känna att jag ligger i min säng, höra ljuden från min läögenhet runt okring mig, men jag kan inte röra mig en millimeter. Jag är helt praralyserad.

Jag känner mig helt kokko som råkar ut för det här jämt och ständigt. Finns det fler bloggläsare som känner igen något utav detta eller något liknande?


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej ja jag har också varit med om det.. det är läskigt som fan jag låg också helt paralyserad och kände hur någon/något kröp breve mig och flåsade som en hund eller liknande.. och jag minns att jag försökte skrika men inget kom fram.. jag kollade upp det och stress och koffein är något som kan bidra till att man får sömnparalyser :) jag har sluppit dom nu ett tag och de e skönt :D kramis

2011-01-30 @ 12:39:51
Postat av: sis <3

usch :/ jag vet inte så mycket om drömmar o så, men det låter ju sjukt konstigt :(



jag har dock vaknat av en sjuk grej ett par gånger.. minns den senaste gången så väl (och det här kommer låta som hallucinationer eller något).. men jag vaknade nån natt efter att ha somnat på soffan, jag brukar alltid stänga av ljudet och sätta igång text-TV innan jag somnar framför TV:n.. så det va konstigt att jag vaknade av att TV:n sa något till mig, sa mitt namn, jag kunde inte höra vad den sa men den sa det högt och mumlande, sen slutade det bara och jag satt och glodde på TV:n i en evighet efteråt och undrade om jag är dum i huvet eller inte :D

2011-01-30 @ 13:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0